top of page

Empathy

BRIGHT Principles 1.PNG

We guide our work by a set of values:

  • Empathy

  • ‘Thick description’ to treat the discourse within the right context

  • Inclusivity that aims to get the whole picture and take into account gender, age, and cultural differences to find then the common ground and distinguish key structural concepts.

The value of our work resides in the ability to provide rich, detailed insights into the experiences, attitudes, and behaviors of a specific target.

  • Uncovering subtle nuances can reveal patterns that are hidden from quantitative data. This can help to identify trends and anticipate change in consumer behavior.

  • On the other hand, It provides context to specify the research questions, explore cultural, social, and economic factors that shape attitudes in order to be able to create genuinely meaningful and engaging experiences.

Books and films mentioned here and elsewhere have helped forge and enrich our knowledge. However, it is the conversation with people –– whether they are experts or laymen, met individually or in groups, online or face to face –– which remains paramount in dealing with each business challenge.

 

"Le perspectivisme (tel que le définissait Nietzsche) est indépassable : chacun a sa vérité, ou plutôt chacun a la vérité de ses intérêts… Toutefois, il n’est pas impossible au sociologue de travailler à objectiver des expériences qu’il n’a pas faites lui-même, à condition évidemment de savoir d’emblée que le danger permanent est de s’identifier, de « se mettre à la place ». Or, s’il y a une erreur scientifique en sociologie, c’est celle-là ; on ne peut pas se mettre à la place des autres, et pour cause : on n’est pas à la même place. Par définition, un patron ne peut pas se mettre à la place d’un ouvrier, et réciproquement. Ils peuvent avoir une psychologie très compréhensive."

 

Pierre Bourdieu « Sociologie générale »

bottom of page